Pinterest Analytics

Raymond Luijbregts Gecureerd

See on Scoop.it – PR & content See on help.pinterest.com from Tumblr http://ift.tt/1w2kHsY via IFTTT

Content audit

Contentevaluatie: zo doe je het

Aleksandra Andjelic Contentmarketing

Bij contentmarketing is het uiteraard van belang om te weten of de content wel succesvol is geweest. Het creëren van content is immers niet goedkoop. Het regelmatig uitvoeren van een audit is daarom een nuttig instrument. Maar wat kun je er nu precies mee? Hoe werkt zo’n kwalitatieve analyse? Iedere organisatie die bezig is met contentmarketing stelt zichzelf dezelfde vragen. …

Video wordt steeds belangrijker op Facebook

Video’s leiden op Facebook tot aanzienlijk hoger bereik

Aleksandra Andjelic Social media

Onderzoek van Socialbakers toont aan dat 75 procent van alle content die merken op Facebook plaatsen, bestaat uit berichten met foto’s. Want: dit leidt tot een enorme engagement. Foto’s op het socialmediaplatform worden eigenlijk vooral als een link bait ingezet: hoe populairder een bepaalde link is, hoe hoger je verschijnt. Maar dat is nu verleden tijd. Het marketingvak gaat gebukt …

Duplicate content

Zo ga je om met duplicate content

Raymond Luijbregts Contentmarketing

Duplicate content: de gemiddelde contentmarketeer heeft er een broertje dood aan. Toch staat het web er vol mee. Volgens een schatting van Matt Cutts van Google is zo’n 30 procent van alle content op het web ‘dubbel’. Meestal gaat het om specificaties of productbeschrijvingen. Wat dat laatste betreft: veel webshops kopen die tekstjes centraal in en dat geeft natuurlijk veel …

Twitter en Google

Tweet-indexering: dit zijn de SEO-gevolgen

Raymond Luijbregts Social media

Na een lange tijd van ‘ruzie’ zijn Google en Twitter weer businesspartners. Concreet: Google indexeert tweets van Twitter. Dat is interessant voor marketeers, want het biedt een extra kans om aandacht van je doelgroep. Ten eerste: Google indexeert slechts een deel van alle tweets. Dat is niet zo gek, dagelijks verspreiden we met zijn allen zo’n 500 miljoen berichten via …

Video is hot! Zet het in als marketingtool

Mehregan Golhashem Contentmarketing

Video is hot. Dat waren de woorden van Marco van Davenhorst twee weken geleden tijdens een seminar over contentmarketing in Breda. Maar misschien nog belangrijker: video werkt. Het is een nieuwe manier om doelgroepen aan te spreken en een platform op te bouwen voor klanten, prospects, fans, geïnteresseerden en overige belangstellenden. Maar hoe start je een dergelijk project? Daar geeft …

Nummer 1 in Google onzinnig

Waarom de belofte ‘op nummer 1 bij Google komen’ onzinnig is

Raymond Luijbregts Contentmarketing

SEO-bedrijven en bedrijfjes hebben er jarenlang hun boterham mee verdiend: die magische ‘eerste plek bij Google’. Geef ze eens ongelijk, het werkte immers tot op zekere hoogte zo. Via allerlei methodes als handig schuiven met keywords en bouwen aan al dan niet schimmige linkschema’s (plaats jij een link op jouw website naar die van mij, dan plaats ik er een …

Tips voor inbound marketing

7 Snelle tips voor het bouwen van een inbound-marketing-machine

Raymond Luijbregts Gecureerd

Raymond Luijbregts’s insight: Inbound marketing is sterk in opkomst, en dat is niet voor niets. Mensen willen niet meer ‘lastig’ gevallen worden met marketingboodschappen. Door het aanbieden van waardevolle content komen mensen vrijwillig naar jou toe, of vinden ze bij jou antwoord op hun vragen. Dat is in het kort inbound marketing. Zeven tips voor een vliegende start. Lees op …

Structured data

Structured data voor next level SEO : B2Bmarketeers.nl

Redactie Co-Workx Gecureerd

See on Scoop.it – Tips voor contentmarketing Raymond Luijbregts’s insight: De Hummingbird-update brengt ondanks wat sommige marketeers beweren wel degelijk technische implicaties met zich mee. Google mag dan beter de zoekopdrachten begrijpen, voor een goede koppeling met je website moet het ook steeds nauwkeuriger kunnen bepalen wie je bent en wat je doet. Daarvoor is structured data onmisbaar, zo betoogt …