Google SEO

Zagen aan de stoelpoten van zoekgigant Google: wie durft? – Frankwatching

Raymond Luijbregts Gecureerd

See on Scoop.it – Tips voor contentmarketing Raymond Luijbregts’s insight: Google is heilig voor veel marketeers en SEO’ers. Deels terecht, maar het loont de moeite ook verder te kijken. In mijn bijdrage voor Frankwatching.com schets ik waarom Google het binnenkort wel eens lastig zou kunnen krijgen. En waarom je dus verder moet kijken dan je neus lang is. See on …

Twitter

Zo maak je opvallende zinnen in je blog gemakkelijk ‘tweetbaar’

Raymond Luijbregts Contentmarketing

Twitter is voor veel websites en blogs een belangrijke bezoekersbron. Niet voor niets staat boven menig webartikel een icoon van dit sociale netwerk: het maakt delen van dat artikel eenvoudig. Maar ook een tikkeltje saai, want de tweet bestaat dan altijd uit de headline en een linkje. Terwijl het artikel misschien wel bol van de pakkende citaten, boude uitspraken of …

Lokaal vs. Internationaal

Kiezen in PR-land: lokale vs. internationale bureau’s

Nelleke Braam Gecureerd

Als er een branche bestaat waar grote bureaus veel concurrentie hebben van lokale spelers dan is het wel de PR- en marketingwereld. Sowieso zijn er heel veel bureau’s die zich specialiseren in dat vakgebied, té veel vinden sommigen. Maar hoe vind je in die bureau-jungle de juiste match? Kies je voor een groot bureau met goede internationale contacten? Of neem …

Tips voor betere headlines

7 tips voor koppen die uitnodigen tot verder lezen

Aleksandra Andjelic Contentmarketing

Mensen lezen tegenwoordig erg vluchtig. Ze scannen als het ware de beschikbare informatie. Dus als je geen aantrekkelijke kop hebt, ben je er vrijwel zeker van dat je artikel niet gelezen wordt. Met deze tips springt jouw content wél in het oog. Gebruik korte koppen Onderzoek toont aan dat sterke headlines 60 tot 80 karakters bevatten. Dat komt neer op …

Opvallen met content

Hoe val je op met content? Vijf tips

Aleksandra Andjelic Contentmarketing

De budgetten voor contentmarketing stijgen fors. En dat is te merken, want content zoals artikelen in de media (PR), blogs, socialmediaberichten en whitepapers worden volop geproduceerd. Hoe zorg je dan dat je opvalt? Durf een mening te hebben Organisaties hebben vaak grootse wensen als het gaat om hun PR- of contentmarketingstrategie. Zoals een publicatie in een dagblad die gaat over …

Inbound marketing met klein budget

Inbound marketing met een klein budget: zes tips

Aleksandra Andjelic Inbound marketing

Organisaties kunnen niet zonder marketing. En vaak geldt: hoe meer budget, hoe meer aandacht een merk of een bedrijf krijgt. Kun je hier als kleinere organisatie nog tegen opboksen? Jawel, door slim om te gaan met het beperkte budget en voor de meest effectieve inboundmarketingaanpak te kiezen. Zes tips. Maak een keuze uit zoekwoorden Het oriëntatieproces van je prospects begint …

Twitter en video

Twitter biedt marketeers videomogelijkheden

Aleksandra Andjelic Social media

Het lag al in lijn der verwachting: Twitter heeft het eenvoudig gemaakt om video’s op een snelle en eenvoudige manier vanaf je mobiele telefoon te uploaden. De video’s zijn maximaal 30 seconden. Dit is goed nieuws voor de marketeer, want het schept nieuwe kansen. Video’s zijn populair bij consumenten.. De hoge bezoekcijfers van Youtube bewijzen dat. Het nummer Gangnam Style …

Social media en fashion

Social media stuwen verkoop fashionindustrie

Aleksandra Andjelic Social media

Binnen de online marketingcommunicatiemix zijn social media en contentmarketing veel gebruikte middelen. Het merendeel gebruikt social media om het imago van de producten en de organisatie te versterken. Het doel is de klantrelatie versterken en de autoriteit te vergroten. Maar met social media en contentmarketing kan een organisatie zoveel meer bereiken. Bijvoorbeeld het verhogen van sales, zoals ook in de …