Het geheim van goede contentmarketing

Esther van Rees Contentmarketing

Contentmarketing is inmiddels een onmisbaar instrument geworden voor bedrijven. We schreven eerder al dat contentmarketing positief bijdraagt aan de loyaliteit en het imago van een organisatie. Wie een slimme contentmarketing-strategie bedenkt, kan de omzet flink verhogen. Meer dan reclame, dat steeds minder effectief blijkt te zijn. Maar dan moet het wel op de juiste manier ingezet worden. Juiste content Als organisatie …

Wat wordt het meest gedeeld op Twitter?

Esther van Rees Contentmarketing, Social media

Wat kun je het beste delen op Twitter? Waar zitten je volgers op te wachten? Welke tweets krijgen de meeste retweets? Iedereen die actief is op Twitter vraagt zich dit wel eens af. En dit schijnt wel degelijk uit te maken. Afbeeldingen Zo bleek uit een onderzoek van Neil Patel dat afbeeldingen veel vaker worden getweet op Twitter dan video’s. …

Nieuwe collega in 2014: de Director of Content

Esther van Rees Contentmarketing

Thought leadership is belangrijk voor veel organisaties. Een bedrijf wordt dan immers door een bepaalde branche of vakgebied als expert of goeroe beschouwd. Maar gezien worden als expert gebeurt niet zomaar. Daarom verhogen veel organisaties hun budget voor contentmarketing. De nieuwste ontwikkeling in contentmarketing in 2014 is de aanstelling van de Director of Content. Het nieuwe contentmarketing staat daardoor definitief …

Game of Tweets

Esther van Rees Contentmarketing, Social media

Game of Thrones is momenteel een van de populairste series. Dit is ook te merken op Twitter. De afgelopen 24 uur verschenen er 493.500 tweets over Game of Thrones. Even ter vergelijking: over acteur Mickey Rooney, die gisteren overleed, waren dit ‘slechts’ 198.000 tweets. Tijdens de uitzending van de serie gisteravond op HBO twitterden de meeste mensen hierover. Maar liefst …

Social Media bij gemeenteraadsverkiezingen

Esther van Rees Contentmarketing, Social media

Morgen is het zo ver. De gemeenteraadsverkiezingen. Dit zien we terug op straat, maar ook op Social Media. De hashtags #Gemeenteraadsverkiezingen en #GR2014 leveren veel hits op op Twitter. Social Media zijn de afgelopen jaren een belangrijk middel geworden in de eindspurt naar de verkiezingen om nog snel kiezers aan je te binden. En dit vereist een andere strategie dan …

Vijf tips van Hollywood over contentmarketing

Esther van Rees Contentmarketing

Hollywood entertaint ons. Het komt niet vaak voor dat Hollywood ons juist iets kan leren. Toch verscheen op clickz.com een interessant artikel met vijf tips die we kunnen leren van Hollywood over contentmarketing. Hollywood is enorm goed in verhalen vertellen. Regisseurs in Hollywood denken goed na over hoe een script zich kan vertalen naar een film. Toch bepalen de activiteiten rondom …

ING doorbreekt taboe

Aleksandra Andjelic Audio

Het was volop in het nieuws: ING die big data op een commerciële manier gaat inzetten. Nederland maakte zich behoorlijk druk over deze aankondiging. De privacy van klanten komt immers in het geding. En laten we eerlijk zijn, slechts weinig consumenten willen bestookt worden met allerlei advertenties. ING heeft inmiddels al een speciaal team samengesteld voor het analyseren van het …

Verbod op Social Media werkt averechts

Esther van Rees Social media

In Turkije kunnen mensen binnenkort online geen filmpjes meer kijken of foto’s plaatsen. Althans, als het aan premier Erdoğan ligt. Hij wil Facebook en YouTube namelijk verbieden in Turkije. In een interview zei hij niet toe te staan “dat de bevolking verslonden wordt door YouTube, Facebook of wat dan ook.” Tegenstanders van Erdoğan, zoals studenten, journalisten en kunstenaars, zouden Facebook …

De invloed van de overname van Whatsapp door Facebook

Esther van Rees Social media

De overname van Whatsapp door Facebook zorgde de afgelopen dagen voor veel ophef. De angst dat Facebook gegevens van Whatsapp-gebruikers zou gaan gebruiken voor commerciële doeleinden en hun privacy hiermee in gevaar zou worden gebracht, zorgde ervoor dat veel mensen massaal overstapten op de app Telegram. Het bedrijf kreeg alleen al deze zaterdag 1,8 miljoen nieuwe gebruikers erbij. De applicatie …

De leukste inhakers op Valentijnsdag

Esther van Rees Social media

Tegenwoordig ontkom je, mede dankzij Social Media, niet meer aan alle Valentijnsdag-commercie. Op Facebook, Twitter en zelfs LinkedIn kom je genoeg afgezaagde reminders tegen. Maar gelukkig zijn er ook merken die willen opvallen en hier op een leuke manier op inhaken. Zo had de website mooiwatbloemendoen.nl bedacht op verschillende plekken in Parijs en Amsterdam emergency cases op te hangen. In …