De kracht van visuele content

7 tips voor visuals in je contentmarketing

Esther Sieverding Contentmarketing

Krachtige contentmarketing kan haast niet zonder visuele content. Met deze tips zorg je voor meer aandacht voor je content, een beter bereik en een langere time-on-site. Visuele content begint steeds meer de online wereld te domineren. Dat is niet zo gek. Onderzoek toont aan dat de menselijke aandachtspanne 8 seconden behelst (minder dan een goudvis!). Alleen visuele content krijgt het …

Update voor Facebook-algoritme

Facebook-algoritme geeft gebruikers belangrijke stem

Raymond Luijbregts Social media

Facebook geeft zijn gebruikers een zwaardere stem in het algoritme dat het bereik van bedrijfsupdates bepaalt. Dat maakt het socialmedianetwerk bekend op zijn blogpagina. Facebook baseert wie de posts op je bedrijfspagina te zien krijgt in zijn of haar timeline op een ingewikkeld algoritme. Voorheen was het bereik vooral gebaseerd op het aantal shares, reacties en likes dat een artikel kreeg. …

Slimme contentmarketing

Je contentmarketingstrategie 5x slimmer

Esther Sieverding Contentmarketing

De waarde van contentmarketing is steeds meer organisaties bekend. Dat heeft een vervelend bij-effect: de hoeveelheid content groeit, waardoor het steeds lastiger opvallen is. Alle reden dus om je contentmarketingstrategie aan te scherpen. Dat kan op deze 5 manieren. 1. Verwacht geen quick wins Een slimme contentmarketing is geen kwestie van af en toe een blogje plaatsen. Het is een tijdrovend …

Facebook toont informatie over je concurrenten

Facebook toont informatie over je concurrenten

Raymond Luijbregts Social media

Facebook laat voortaan zien welke posts van je concurrenten goed scoren. Die functie is stilletjes door het socialmedianetwerk uitgerold, maar biedt contentmarketeers en socialmedia-marketeers waardevolle inzichten. Facebook is nooit zuinig geweest met statistische informatie over het wel en wee van je pagina’s. Via ‘Statistieken’ (Engels: insights) krijg je een weelderige hoeveelheid informatie over het bereik van je posts, de mate …

Voorkom penalty in Google

10 tips om SEO-penalty’s te voorkomen

Raymond Luijbregts SEO

Een mooie positie op de eerste pagina van Google: wie wil dat nu niet? De weg er naar toe zit echter vol valkuilen. Google kan jouw website om allerlei redenen ‘bestraffen‘. Met deze tips voorkom je dat je verdwijnt uit de zoekresultaten, of dat je ergens op de ‘tigste’ pagina belandt. 1. Los ‘dode links’ op, oftewel 404-fouten Bevat je …

Welke SEO factoren zijn anno nu belangrijk?

Dit zijn de belangrijkste SEO-factoren in 2016

Raymond Luijbregts SEO

Backlinko heeft onderzoek gedaan naar welke aspecten het meest essentieel zijn als het gaat om zoekmachineoptimalisatie (SEO). Hieruit blijkt dat backlinks van domeinen met een hoge autoriteit nog altijd het belangrijkste kwaliteitssignaal zijn voor Google. Hou daar dus rekening mee in je PR- en contentmarketingstrategie. Backlinko onderzocht meer dan een miljoen zoekresultaten op gedeelde eigenschappen. De best scorende pagina’s bleken …

Vacature stageplek online marketing

Stage: social media/(content)marketing

Raymond Luijbregts Vacatures

Vanuit een sfeervol bedrijfspand in Breda werken wij iedere dag hard aan zichtbaarheid en autoriteit van onze klanten. Niet via reclame-activiteiten, maar via kwalitatief goede content. Want content is bij ons niet alleen king op papier, we handelen er ook naar. Voor onze eigen bekendheid en online aanwezigheid gebruiken we voornamelijk onze website en socialmediakanalen. Daar kunnen we hulp bij …

Communicatiefouten

3 pijnlijke communicatiefouten

Aleksandra Andjelic Contentmarketing

Het is natuurlijk een populair item zo op het einde van het jaar: de lijstjes met de grootste communicatiefouten uit 2015. Ook bij Co-Workx doen we hier graag aan mee. Niet alleen om je te laten zien hoe bepalend de communicatiestrategie is voor het succes van je organisatie. Maar ook omdat het leukste vermaak soms leedvermaak is. 1. Wrijf het …

PR fouten

5 veelgemaakte fouten in de PR

Aleksandra Andjelic Contentmarketing

Dat het communicatievak een aanzienlijk grote transitie heeft ondergaan, behoeft weinig uitleg. De opkomst van allerlei technologieën en tools en wijzigingen in onder meer de algoritmen van Google heeft zijn sporen nagelaten. Vooral bij degenen die de ontwikkelingen niet op de voet volgen. Dat gaat zeker ook op als we het hebben over PR. Een opsomming van de meest gemaakte …

Leadgeneratie en conversieverhoging tips

5 praktijktips voor leadgeneratie en conversieverhoging

Aleksandra Andjelic Gecureerd

Het Nederlandse marketingteam van SAP is nu al twee jaar op rij beloond met een internationale marketingprijs. Marketing director Mark van Heijningen is uiteraard erg trots met deze erkenning. Hij is ervan overtuigd dat de durf om te experimenteren en resultaatgerichtheid zijn team tot hoge prestaties drijven. Maar een van de meest cruciale punten is toch wel het beschikken over …