Tips voor betere headlines

7 tips voor koppen die uitnodigen tot verder lezen

Aleksandra Andjelic Contentmarketing

Mensen lezen tegenwoordig erg vluchtig. Ze scannen als het ware de beschikbare informatie. Dus als je geen aantrekkelijke kop hebt, ben je er vrijwel zeker van dat je artikel niet gelezen wordt. Met deze tips springt jouw content wél in het oog. Gebruik korte koppen Onderzoek toont aan dat sterke headlines 60 tot 80 karakters bevatten. Dat komt neer op …

Opvallen met content

Hoe val je op met content? Vijf tips

Aleksandra Andjelic Contentmarketing

De budgetten voor contentmarketing stijgen fors. En dat is te merken, want content zoals artikelen in de media (PR), blogs, socialmediaberichten en whitepapers worden volop geproduceerd. Hoe zorg je dan dat je opvalt? Durf een mening te hebben Organisaties hebben vaak grootse wensen als het gaat om hun PR- of contentmarketingstrategie. Zoals een publicatie in een dagblad die gaat over …

Inbound marketing met klein budget

Inbound marketing met een klein budget: zes tips

Aleksandra Andjelic Inbound marketing

Organisaties kunnen niet zonder marketing. En vaak geldt: hoe meer budget, hoe meer aandacht een merk of een bedrijf krijgt. Kun je hier als kleinere organisatie nog tegen opboksen? Jawel, door slim om te gaan met het beperkte budget en voor de meest effectieve inboundmarketingaanpak te kiezen. Zes tips. Maak een keuze uit zoekwoorden Het oriëntatieproces van je prospects begint …

Twitter en video

Twitter biedt marketeers videomogelijkheden

Aleksandra Andjelic Social media

Het lag al in lijn der verwachting: Twitter heeft het eenvoudig gemaakt om video’s op een snelle en eenvoudige manier vanaf je mobiele telefoon te uploaden. De video’s zijn maximaal 30 seconden. Dit is goed nieuws voor de marketeer, want het schept nieuwe kansen. Video’s zijn populair bij consumenten.. De hoge bezoekcijfers van Youtube bewijzen dat. Het nummer Gangnam Style …

Social media en fashion

Social media stuwen verkoop fashionindustrie

Aleksandra Andjelic Social media

Binnen de online marketingcommunicatiemix zijn social media en contentmarketing veel gebruikte middelen. Het merendeel gebruikt social media om het imago van de producten en de organisatie te versterken. Het doel is de klantrelatie versterken en de autoriteit te vergroten. Maar met social media en contentmarketing kan een organisatie zoveel meer bereiken. Bijvoorbeeld het verhogen van sales, zoals ook in de …

Marketingtechnologie

Drie trends met grote impact op het marketingvak

Aleksandra Andjelic Gecureerd

Het vak van de marketingmanager wordt steeds interessanter dankzij de opkomst van een reeks aan nieuwe technologieën. Tegelijkertijd is het bijna niet meer te doen om de digitale mogelijkheden op de voet te volgen. Wat zijn de belangrijkste trends? Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) omschrijft de drie meest essentiële ontwikkelingen. Maker movement: mensen willen creëren We lezen al een …

Facebook

Facebook kent je beter dan je partner

Esther van Rees Social media

Onlangs verscheen in het AD en diverse andere nieuwssites een artikel over de verkoop van mokken met kinderfoto’s die geplukt zijn van Flickr. Het medialab Setup wil daarmee bewustzijn creëren bij social mediagebruikers: privacy is nog steeds ons recht, maar wees bewust van wat je weggeeft. Ik, en met mij veel anderen, denk dat ik dit principe wel begrijp. Je …

Google Kenniskaart toont binnenkort socialmediaprofielen

Raymond Luijbregts Social media

Google gaat de diverse socialmediakanalen van corporate organisaties direct tonen in de Kenniskaart. Het gaat daarbij niet alleen om een link naar het eigen Google+, maar ook om verwijzingen naar Linkedin, Twitter, Instagram en Facebook. Hoe kun je ervoor zorgen dat ook jouw socialmediakanalen zichtbaar zijn? De eerste voorbeelden zijn al gespot in de Amerikaanse versie van de zoekmachine. Helemaal nieuw …

Beyoncé en Lady Gaga

Wat marketeers van Beyoncé en Lady Gaga kunnen leren

Esther van Rees Social media

Beyoncé en Lady Gaga: twee totaal verschillende powerladies. Niet alleen op het gebied van zang- & kledingstijl en gedrag, maar ook in hun marketingstrategieën. Wat kunnen we van de verschillende aanpakken leren? De sociale kracht van Lady Gaga Lady Gaga begrijpt de kracht van social media en fans. Dat blijkt wel uit cijfers van fanpagelist.com. De Mother Monster rankt negende in de wereld …