Overtuig managers van contentmarketing

Contentmarketing: zo overtuig je het management van het nut

Esther van Rees Contentmarketing

Contentmarketing is hot. Sterker nog, volgens sommigen wordt het in 2015 zelfs volwassen. Het betekent dat niet alleen de marketeers, maar dat ook de C-suite overtuigd raakt van deze strategie. Helaas bestaan er nog veel managers die sterk twijfelen over de vertaling van een blog naar omzet. Het klinkt duur en tijdrovend. Hoe overtuig je sceptici? Bijna iedereen ziet dat eenzijdige …

Maak van een klacht geen moordkuil: 4 tips voor de omgang met klachten op het web

Esther van Rees Contentmarketing, Social media

Het kan voorkomen dat niet iedereen positief is over jouw product, dienst of organisatie. Ontevreden klanten kunnen heel gemakkelijk veilig vanuit huis klachten achterlaten op het internet. Een organisatie die hier verstandig mee omgaat, kan een klacht ombuigen naar een voordeel. Maar hoe doe je dat? 1.    Is het een serieus klacht of een aanval? Analyseer de toon en het …

Veelgemaakte fout met WordPress: tags

Esther van Rees Contentmarketing

Google Trends laat duidelijk zien dat WordPress van veel meer populariteit geniet dan bijvoorbeeld Drupal. De cijfers liegen er ook niet om: wereldwijd gebruiken 77 miljoen mensen WordPress en elke maand krijgen WordPress-pagina’s 409 miljoen views. Indrukwekkend. Het is bovendien een zeer eenvoudig systeem om een website te hosten. Toch maken veel website-eigenaren vaak een rotzooi van de tags. Zonde, …

Blauwe vinkjes drijven ons tot waanzin

Esther van Rees Social media

Als je met een vriend staat te praten, dan is het gek als je ineens niets meer terug zegt. Sterker nog, het is vrij ongewenst gedrag. Zeg maar gerust, asociaal. Maar niet op social media. Geen haan die ernaar kraait als je niet direct reageert op Skypeberichten, Facebookchats en dergelijke. Maar sinds deze week heeft WhatsApp blauwe vinkjes. Ze verschijnen …

Geen social media in het weekend

Aleksandra Andjelic Social media

Hoe goed geschreven een blog ook is, als men de content niet leest, is al het werk voor niets geweest. Daarom is het belangrijk om vooraf te bepalen op welke dag en vooral op welk tijdstip je een blog publiceert. Emerce plaatste  een infographic over de beste tijdstippen om te tweeten, pinnen en posten. Dat blijkt voor elk platform anders te …

Computable stopt met tabloid

Esther van Rees Contentmarketing

Daar stonden ze dan afgelopen week, alle oud hoofdredacteuren van Computable op een rij. In hun hand houden ze de eerste exemplaren vast van de laatste printuitgave van het blad, uitgereikt door de huidige hoofdredacteur Sander Hulsman. De voorpagina kopt groot: ‘Einde van een tijdperk’. Aangezien het bekende ict-vakblad al 46 jaar bestaat, kunnen we met zekerheid zeggen dat dit zo …

Techmedia twijfelt over de Apple Watch

Esther van Rees Tech

Als PR-bureau vol met IT-liefhebbers zaten we gisteravond bijna hypnotisch via een stream naar het Apple-event te kijken. En ondanks dat de stream haperde (niemand wilde natuurlijk ook maar iets missen) zijn wij enthousiast. De introductie van Iphone 6 was geen verrassing, maar de Iphone 6 plus met een 5,5 inch beeldscherm misschien wel. Wij werden het meest enthousiast van …

Contentcuratie

Handige tools voor contentcuratie

Esther van Rees Contentmarketing

Onvoorstelbaar veel data is er online te vinden. Dat is niks nieuws. Om de juiste content in die explosie van data te vinden, zoeken we veelvuldig via Google. Toch blijkt vaak dat gevonden informatie niet interessant is. Dat is een gemiste kans voor commercie. Contentcurators kunnen hierbij te hulp schieten. Dat gevonden informatie niet altijd bruikbaar is, komt doordat de …

Twitter blijft ‘kleine broertje’ van Facebook

Aleksandra Andjelic Social media

Ik twitter, jij twittert, wij twitteren… Twitteren is een werkwoord, net zoals ‘Facebooken’ en ‘Whatsappen’. We gebruiken de dienst echter minder vaak. Hoewel er 923 miljoen geregistreerde Twitter-accounts zijn, gebruikt maar 255 miljoen het medium actief. Het aantal groeit gestaag, maar minder snel dan het Amerikaanse bedrijf eigenlijk zou willen. Het lijkt maar niet te lukken om net zo groot …

Top vijf fouten in contentmarketing

Esther van Rees Contentmarketing

Wanneer organisaties nadenken over contentmarketing hebben ze in ieder geval de eerste fout al vermeden: niets doen. Contentmarketing is namelijk juist een interessant instrument voor bedrijven die zich realiseren dat hun klanten altijd in de gaten houden wat de organisatie doet en niet alleen wanneer er een reclamecampagne is. De focus ligt niet op verkoop, maar meer op het bereiken …