calculator_1920x1080sm

Waarom contentmarketing?

Op het moment dat je investeert in PR of contentmarketing, wil je natuurlijk weten wat het je oplevert. Wat zijn de voordelen ten opzichte van traditionele marketing?

Resultaat

Bij online adverteren is het resultaat altijd tijdelijk. Search Engine Advertising (SEA), zoals Google Adwords, kan zeer effectief werken. Maar zodra je met paid search stopt, stopt het effect. Het publiceren van online content is echter zeer langdurig effectief: je content verdwijnt niet en is via zoekmachines ook veel later nog vindbaar. Overigens zijn SEA en contentmarketing geen bijtende disciplines, ze vullen elkaar juist uitstekend aan.

Behaal meerdere doelstellingen

Contentmarketing is niet alleen gericht op het bereiken van je doelgroep. Het werkt minstens zo goed voor zoekmachineoptimalisatie. Op het moment dat je kwalitatief hoogwaardige content publiceert, zien zoekmachines jouw organisatie als een autoriteit. En daar profiteert je positie in zoekmachines weer van. Ook je SEO vaart er dus wel bij.

Facts & figures

  • Organische zoekresultaten resulteren in 14,6 procent tot een aankoop, terwijl outbound marketing slechts 1,7 procent bereikt.
  • Op het moment dat een prospect zelf op internet zoekt naar een oplossing leidt dit tot acht keer vaker tot een aankoop dan via direct marketing.

Betrouwbaarheid

Op het moment dat de online vakbladen je content plaatsen, wordt deze door de lezers als geloofwaardiger bestempeld dan communicatie via traditionele marketing.

Wil je weten hoe wij de resultaten van onze PR- en contentmarketingstrategieën meten? Kijk dan hier.