De voordelen van white papers

Je potentiële klanten moeten tijdens de customer experience zoveel mogelijk contactmomenten met jouw organisatie hebben. Zodat je hun beslissingsproces kunt beïnvloeden. White papers zijn hierbij een essentieel onderdeel. Wat zijn hiervan de voordelen?

Beïnvloeden customer journey

White papers zijn een ideaal instrument om je kennis en ervaring op een bepaald gebied te etaleren. Waardoor je als een expert of thought leader binnen je branche wordt gezien.

Lead-generatie

Bezoekers kunnen vaak pas een white paper downloaden zodra ze hun contactgegevens hebben achterlaten. Deze informatie kan leiden tot interessante leads.

Zoekmachineoptimalistie

White papers verbeteren de positie van je organisatie op Google of andere zoekmachines.

Basis voor PR en contentmarketing

White papers bieden de mogelijkheid om – op een objectieve manier – dieper in te gaan op onder meer speciale methodes of technologieën. Het is echter zonde om deze informatie niet breder de wereld in te sturen. Zo gebruiken we de content vaak om artikelen aan te leveren bij de pers en verspreiden we deze via blogs en social media.

Hulp nodig?

Wie de goede white papers produceert, kan het aantal contactmomenten met zijn doelgroep verbeteren en de conversie aanzienlijk verhogen. Heeft u hulp nodig bij het schrijven hiervan? Co-Workx heeft gespecialiseerde tekstschrijvers beschikbaar. Zij weten niet alleen hoe een goede white paper eruit ziet, maar hebben ook de vereiste kennis van de ICT- en industriële markt.

Onderzoek

Naast het schrijven van white papers kunnen we ook onderzoek doen. Naar je concurrenten bijvoorbeeld, of naar je marktpositie.