Digital marketing

Digital marketing

Natuurlijk wil je dat jouw sterke content bijna als vanzelf resoneert bij de doelgroep. Maar de realiteit is vaak anders: promotie van die content is minstens zo belangrijk. Want omdat de informatie om ons heen enorm toeneemt, is opvallen zonder extra maatregelen bijna onmogelijk. Daarom is digital marketing in onze ogen een verplicht onderdeel van iedere (content)marketingstrategie.

Toch zijn wij geen traditioneel onlinemarketingbureau. Wij benaderen deze discipline vanuit inhoudelijke content. We gebruiken technieken uit digital marketing om de impact van content meetbaar te maken. We zorgen dat via gerichte promotiecampagnes de content een zo groot mogelijke doelgroep bereikt. En we meten continu de impact bij je doelgroep.

Digital marketing begint bij contentcreatie

Oog voor digital marketing begint al bij contentcreatie. Wij houden bij contentontwikkeling altijd rekening vanuit de zoekvraag van de doelgroep. Dankzij slimme tools zien wij waar kansen liggen, welke vragen en topics letterlijk bij je doelgroep spelen. En welke topics momenteel goed scoren of zelfs viral gaan.

We analyseren ‘buzz’ op socialmediakanalen en bij influencers. En voor een goede zichtbaarheid in zoekmachines analyseren we waar nog ruimte ligt om op te vallen. Zowel met ‘short tail’ als ‘long tail’ keywords. Zodat content zoals blogs, artikelen en whitepapers ook echt gevonden worden.

Toch hebben wij een hekel aan ‘SEO-copywriting’. Want wij schrijven in de eerste plaats voor mensen, niet voor zoekmachines. Dat is niet alleen wat je doelgroep, maar ook Google wil.

Contentpromotie is geen luxe

Gerichte content die aan de zoekvraag voldoet is niet voldoende. Wij kunnen door middel van gerichte ‘targeting’ zorgen dat jouw content precies in het hart van je doelgroep terechtkomt. Via AdWords, sponsored LinkedIn-updates, of via sponsored tweets bijvoorbeeld. Zodat jouw verhalen meer mensen bereiken.

We kennen de mogelijkheden van de verschillende socialmediakanalen. We weten hoe je beschikbaar budget slim verdeelt. En snappen welke middelen wanneer verstandig zijn. Of het nu gaat om leadgeneratie, het creëren van awareness of thought leadership: bij het promoten van content gaan we gaan altijd uit van jouw missie, doelstellingen en KPI’s.

Meten en analyseren

Met digital marketing zijn we nooit klaar. Ook tijdens campagnes blijven we meten en analyseren. Zodat we onder meer precies weten waar mensen op de pagina afhaken.

Aan de hand van allerlei aanwijzingen en meetgegevens beoordelen wij continu of de content ook echt voldoet aan de verwachtingen en de zoekvraag. En schaven dit waar nodig bij. Zo weet je zeker dat iedere campagne-euro maximaal rendeert, en dit ook blijft doen.

Daarnaast bewaken we ook jouw positie ten opzichte van de concurrent, middels een uitgebreide concurrentieanalyse. Zodat je weet waar je staat, en hen altijd een stap voor kunt blijven.