Whatsapp logo

Social media sharing heeft een zusje gekregen: delen via Whatsapp

Esther van Rees Social media

Mark Zuckerberg kan zijn geluk niet op met de aankoop van WhatsApp afgelopen jaar. De chatdienst met het groene icoontje kent nogal wat beperkingen (zo kun je niet chatten via de desktop), maar groeit en heeft inmiddels meer dan 700 miljoen actieve gebruikers. Dat is ruim 41 keer het aantal Nederlanders. Toch jammer dat de sociale applicatie nog steeds geen …

Waarde uit contentmarketing en PR

Drie tips om meer waarde uit PR en contentmarketing te halen

Aleksandra Andjelic Content marketing

De meeste PR- en marketingprofessionals herkennen de vraag vast: hoeveel waarde haal ik uit PR en contentmarketing? Om een antwoord op deze vraag te geven, zijn er allerlei methodieken beschikbaar. Maar soms is het antwoord heel eenvoudig: niet veel als je PR en contentmarketing als losse flodders inzet. Daarom drie tips. Verbeter linkbuilding Een heel groot gedeelte van je ranking …

Head to head

Toon lef en noem je concurrent in je blogs

Aleksandra Andjelic Content marketing

Als het gaat om contentmarketing wil iedere organisatie vooral zijn eigen content delen. Het laatste dat je wilt, is verwijzen naar materiaal van een van je grootste concurrenten. Toch? Softwarebedrijf SAP denkt daar heel anders over. En dat blijkt niet geheel onverdienstelijk te zijn. Als pr-bureau van SAP kijken we zeer regelmatig naar de content die wordt geplaatst op de …

Raymond Luijbregts

Voormalig hoofdredacteur Raymond Luijbregts in dienst bij Co-Workx

Raymond Luijbregts Persberichten

Zoetermeer, 7 januari 2015 – PR- en contentmarketingbureau Co-Workx heeft zich versterkt met Raymond Luijbregts. Luijbregts was de afgelopen negen jaar hoofdredacteur van onder andere het zakelijke IT-magazine WINMAG Pro en het business/lifestylemagazine Baaz. Luijbregts heeft de opleiding journalistiek gevolgd met als afstudeeronderwerp internetjournalistiek. Daarna trad hij in dienst bij Clipboard Publishing, waar hij de scepter zwaaide over de redactie …

Overtuig managers van contentmarketing

Contentmarketing: zo overtuig je het management van het nut

Esther van Rees Content marketing

Contentmarketing is hot. Sterker nog, volgens sommigen wordt het in 2015 zelfs volwassen. Het betekent dat niet alleen de marketeers, maar dat ook de C-suite overtuigd raakt van deze strategie. Helaas bestaan er nog veel managers die sterk twijfelen over de vertaling van een blog naar omzet. Het klinkt duur en tijdrovend. Hoe overtuig je sceptici? Bijna iedereen ziet dat eenzijdige …

Maak van een klacht geen moordkuil: 4 tips voor de omgang met klachten op het web

Esther van Rees Content marketing, Social media

Het kan voorkomen dat niet iedereen positief is over jouw product, dienst of organisatie. Ontevreden klanten kunnen heel gemakkelijk veilig vanuit huis klachten achterlaten op het internet. Een organisatie die hier verstandig mee omgaat, kan een klacht ombuigen naar een voordeel. Maar hoe doe je dat? 1.    Is het een serieus klacht of een aanval? Analyseer de toon en het …

Veelgemaakte fout met WordPress: tags

Esther van Rees Content marketing

Google Trends laat duidelijk zien dat WordPress van veel meer populariteit geniet dan bijvoorbeeld Drupal. De cijfers liegen er ook niet om: wereldwijd gebruiken 77 miljoen mensen WordPress en elke maand krijgen WordPress-pagina’s 409 miljoen views. Indrukwekkend. Het is bovendien een zeer eenvoudig systeem om een website te hosten. Toch maken veel website-eigenaren vaak een rotzooi van de tags. Zonde, …

Blauwe vinkjes drijven ons tot waanzin

Esther van Rees Social media

Als je met een vriend staat te praten, dan is het gek als je ineens niets meer terug zegt. Sterker nog, het is vrij ongewenst gedrag. Zeg maar gerust, asociaal. Maar niet op social media. Geen haan die ernaar kraait als je niet direct reageert op Skypeberichten, Facebookchats en dergelijke. Maar sinds deze week heeft WhatsApp blauwe vinkjes. Ze verschijnen …

Geen social media in het weekend

Aleksandra Andjelic Social media

Hoe goed geschreven een blog ook is, als men de content niet leest, is al het werk voor niets geweest. Daarom is het belangrijk om vooraf te bepalen op welke dag en vooral op welk tijdstip je een blog publiceert. Emerce plaatste  een infographic over de beste tijdstippen om te tweeten, pinnen en posten. Dat blijkt voor elk platform anders te …

Computable stopt met tabloid

Esther van Rees Content marketing

Daar stonden ze dan afgelopen week, alle oud hoofdredacteuren van Computable op een rij. In hun hand houden ze de eerste exemplaren vast van de laatste printuitgave van het blad, uitgereikt door de huidige hoofdredacteur Sander Hulsman. De voorpagina kopt groot: ‘Einde van een tijdperk’. Aangezien het bekende ict-vakblad al 46 jaar bestaat, kunnen we met zekerheid zeggen dat dit zo …