WatchGuard benoemt Andy Reinland tot nieuwe CFO

Esther Sieverding Persberichten

WatchGuard Technologies heeft techveteraan Andy Reinland aangesteld als chief financial officier (CFO). In deze rol is Reinland verantwoordelijk voor het optimaliseren van de bedrijfsprestaties door middel van financiële planning en analyse (FP&A). Daarnaast levert Reinland een bijdrage aan het proces rondom fusies en overnames (M&A).

Reinland heeft veel ervaring in de techwereld en bracht de laatste 20 jaar van zijn carrière door bij F5 Networks. In deze periode groeide F5 uit tot een beursgenoteerd bedrijf met meer dan 2 miljard dollar aan inkomsten. Als CFO bij F5 was Reinland onder meer verantwoordelijk voor FP&A, wereldwijde boekhouding, investeerdersrelaties, trade compliance en M&A.

“Andy staat in de industrie bekend om zijn sterke karakter, zijn goede beoordelingsvermogen, zijn manier van samenwerken en natuurlijk zijn vermogen om de groei van het bedrijf positief te beïnvloeden”, aldus Prakash Panjwani, CEO van WatchGuard. “We zijn verheugd dat Andy met zijn kwaliteiten en ervaring het WatchGuard-team komt helpen bij onze ultieme missie om hét beveiligingsplatform voor organisaties in het middensegment van de markt te worden.”

“WatchGuard is een geweldig bedrijf dat floreert onder de leiding van het huidige managementteam”, zegt Andy Reinland. “Ik ben erg onder de indruk van de positieve en op groei gerichte mensen en cultuur hier, en ik kijk ernaar uit om samen met het team te bouwen aan nieuwe successen.”

Reinland vervangt Rich Barber, die bijna 10 jaar als CFO van WatchGuard heeft gediend. WatchGuard dankt Barber voor de belangrijke rol die hij heeft gespeeld in de groei en transformatie van de organisatie en wenst hem veel succes bij zijn toekomstige activiteiten.