ROI van contentmarketing

Hoe meten wij PR-resultaten?

Slechts 21 procent van de marketeers vindt dat ze succesvol zijn in het meten van de ROI van PR en contentmarketing. Wij zijn echter van mening dat het meten van de resultaten van je inspanningen veel meerwaarde kan leveren. Daarom proberen wij dit zo zichtbaar mogelijk te maken. Hoe doen wij dat?

Aantal views

Vrijwel iedere uitgever weet precies hoe vaak zijn content wordt gelezen. Daarom vragen wij allerlei meetwaarden op. Denk hierbij aan het aantal page views en hoe vaak een video of document is bekeken. Maar we kunnen nog verder gaan. We zetten specifieke technologie in die meet hoe lang een lezer de pagina heeft bekeken. En achterhalen hoeveel personen op de links in de artikelen hebben geklikt.

Linken naar relevante informatie

We linken in blogs op sites van derden het liefst niet naar homepages. Een lezer heeft immers meer aan een pagina waar hij of zij meer inhoudelijke informatie kunnen vinden. Daarom bouwen we landingpages rondom bepaalde topics. Hier plaatsen we bijvoorbeeld openbare onderzoeksresultaten, visies, blogs en stappenplannen. Dankzij onze technologie weten we precies hoeveel verkeer de landing page realiseert dankzij contentmarketing.

Daar houdt het echter niet bij op. Ook kunnen we via speciale tools meten hoe sterk jouw merk bepaalde topics claimt. Op die manier kun je aantonen hoe het gesteld is met het thought leadership van je organisatie, of van specifieke individuen. Kortom: wij maken autoriteit en aanwezigheid rondom relevante onderwerpen inzichtelijk. En ook wat een PR- of contentmarketingcampagne hieraan heeft bijgedragen.

Monitoren social media

Ook kunnen we nauwkeurig monitoren wat de geproduceerde content op social media doet. Niet onbelangrijk, want steeds vaker komen leads hier vandaan. We kunnen allerlei social signals als mentions, reacties, shares in kaart brengen en hierop anticiperen.

Het meten van PR en contentmarketing is belangrijk. Niet alleen om de strategie bij te kunnen schaven. Maar ook om het budget te kunnen verantwoorden richting het managementteam. Want zij willen natuurlijk wel dat iedere euro goed besteed is. Wij kunnen speciaal voor hen gerichte rapportages en uitdraaien maken van de resultaten.