Ons werk

Zo trots
als een pauw

Natuurlijk zijn we beretrots op de werkzaamheden die we voor onze klanten hebben uitgevoerd. We kunnen dan ook heel hard roeptoeteren dat we goed zijn in wat we doen. Toch laten we dat oordeel liever aan anderen over. Daarom hebben we op deze pagina enkele voorbeelden verzameld van ons werk.

Wil je liever een klant spreken over de samenwerking met ons? Laat het dan vooral weten. We regelen het graag voor je.

Voor Tech data / Microsoft

Leadgen-campagne

Als de grootste IT-distributeur van Nederland voert Tech Data talloze leadgeneratiecampagnes uit voor de vele vendoren. Zoals voor Microsoft. Doelstelling van de campagne die we hier uitlichten: ervoor zorgen dat partners met verouderde licentieabonnementen overstappen naar het modernere cloudplatform Azure.

De overstap naar een cloudmodel is niet voor alle partners even eenvoudig. Het betekent immers dat hun eigen verdienmodel er ook anders uit komt te zien.

We hebben gekozen voor een contentflow voor partners in de gehele buyer journey. Voor de awarenessfase hebben we partners geïnformeerd over het stopzetten van het oude licentiemodel. We zijn ingegaan op de nadelen hiervan en hebben vervolgens alternatieven voorgelegd.

In de considerationfase zijn we dieper ingegaan op Azure zelf. Waarom zouden partners de overstap moeten maken? Wat is de businesscase van deze overstap? Hoe werkt het precies met het overzetten van de licenties?

De content in de decisionfase is gericht op sociaal bewijs in de zin van referenties. We hebben bijvoorbeeld allerlei informatie over Microsoft Azure aangeboden. Daarnaast hebben we partners uitgenodigd voor een webinar en het aanvragen van persoonlijk advies.

We hebben een uitgebreide en slimme e-mailflow opgezet via marketing automation. De bijbehorende CTA’s bestonden uit een combinatie van video’s, artikelen, blogs, ebooks en infographics. Omdat herhaling cruciaal is bij dit soort campagnes, hebben we ervoor gezorgd dat de doelgroep ook via LinkedIn-advertising de boodschap onder ogen kreeg. Tot slot hebben we bannering verzorgd in de portalen van Tech Data zelf en hebben we redactionele content verzorgd voor IT-media.

  • De open rate en click-through rate (CTR) lagen ver boven het gemiddelde.
  • De unsubscribe rate was op 1 hand te tellen.
  • Het aantal deelnemers voor het webinar was dusdanig hoog, dat Tech Data een extra webinar heeft moeten inlassen.
  • Qua conversie presteerde de leadgencampagne zwaar boven verwachting. Veel partners hebben namelijk de overstap naar Azure gemaakt.
  • De campagne is door andere Tech Data-vestigingen in Europa hergebruikt.
Ons werk
Cyber Security Perspectives 2023

Interviews met thought leaders

Magazine voor KPN Security

KPN Security richt zich iedere dag weer op het verbeteren van de digitale weerbaarheid van Nederland. Een krachtig wapen hierbij is het delen van kennis. En hoe kan dat beter dan met een magazine waarin lezers worden geïnformeerd over de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van cybersecurity?! Naast de productie van dit jaarlijkse magazine dragen we ook bij aan het genereren van publiciteit.

Van het management en de IT-afdeling tot marketing en sales: security gaat iedereen aan. De uitdaging in dit magazine is dat de content moet aansluiten bij de expertise van IT-experts en ook door de business moet worden begrepen. Het is dus belangrijk dat Cyber Security Perspectives voor een brede doelgroep interessant is om te lezen. Daarnaast moeten organisaties de praktijkervaringen en best practices ook kunnen gebruiken ter verbetering van hun eigen beveiliging.

Het magazine schetst de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van cybersecurity. Hiervoor interviewt Co-Workx elk jaar circa 20 toonaangevende Nederlandse securityexperts, zowel van KPN als  daarbuiten.

De geïnterviewden belichten hun vakgebied vanuit hun eigen perspectief. Hierbij wordt een kritische noot niet geschuwd. Lezers kunnen deze inzichten toepassen om hun eigen security aan te scherpen. Op die manier dragen KPN Security en de deelnemende securityexperts er zorg voor dat Nederland digitaal weerbaarder wordt.
Ben je benieuwd naar het resultaat van het jaarlijkse magazine? Download dan het securitymagazine Cyber Security Perspectives 2023.  

SPECTACULAIRE PROJECTEN

Klantverhalen voor KPN IoT

KPN IoT voert samen met klanten de meest spectaculaire IoT-projecten uit. Omdat zowel de klanten als KPN IoT hier best wel trots op zijn, hebben we een aantal van deze projecten op ‘papier’ gezet. De referentieartikelen zijn natuurlijk ook bedoeld om andere bedrijven te inspireren.

Een referentiecase brengt de mogelijkheden van het Internet of Things tot leven en toont de toegevoegde waarde van KPN als innovatiepartner. Wij maken de vertaalslag van soms complexe technologie naar een enthousiasmerend klantverhaal. In een interview stellen we de juiste vragen aan de klant. Dit combineren we met eigen research. Zo ontwikkelen we een referentiecase die alle betrokken partijen recht doet.

KPN IoT
PR

SPECTACULAIRE PROJECTEN

Klantverhalen voor SAP

De naamsbekendheid is er al. SAP is waarschijnlijk het meest bekende merk als het gaat om Europese IT-oplossingen. Het Nederlandse bedrijfsleven maakt veelvuldig gebruik van hun innovatieve technologie. En dat was precies de reden waarom SAP in hun pr-strategie vooral klanten aan het woord wil laten.

SAP beschikt over een arsenaal aan IT-oplossingen. Iedere gebruiker zet deze weer in voor andere doeleinden. Maar hoe vertel je de buitenwereld wat de technologie van SAP kan betekenen voor een organisatie? Hoe het bedrijfsleven hier profijt uit weet te halen? En wat de resultaten dan zijn?

Samen met SAP maken we van tevoren uitgebreide briefings voor de klanten en eventuele implementatiepartners. Hiermee zorgen we ervoor dat iedereen exact weet hoe alles in z’n werk gaat en welke vragen ze kunnen verwachten. Een goede voorbereiding is immers het halve werk.

Aan de hand van interviews verzamelen we alle input die nodig is om samen met SAP een eerlijke case te schrijven. Natuurlijk houden we in het artikel rekening met SEO, zodat de content goed rankt in Google. Zodra alle betrokken partijen akkoord zijn, pitchen we de cases bij zoveel mogelijk media.

Per jaar realiseren we honderden artikelen in de media. Met een kijkje in de IT-keuken van bedrijven, laten we zien hoe SAP-technologie slim, innovatief en succesvol wordt ingezet. Zo werken we aan de ‘know-, like- en trustfactor’ van SAP. Leuk weetje: deze pr-strategie heeft ook impact op Human Experience Management, het innovatieve gehalte van de SAP-projecten spreekt vaak ook sollicitanten aan.

CONTENTmARKETING EN DESIGN

E-book voor TD Synnex

E-book voor TD Synnex
Ons werk

De markt voor IT-partners is sterk aan het veranderen. Eindklanten vragen steeds minder om ‘hardware’ en steeds meer om ‘slimme oplossingen’. Voor IT-distributeur TD Synnex maakten we een e-book over alle belangrijke ontwikkelingen waar hun partners rekening mee moeten houden. We verzorgden zowel de inhoud als het design.

E-book voor TD Synnex
PR-publicaties

PR VIA FREE PUBLICITY

Pr-campagne cybercrime

Free publicity onmogelijk in de huidige markt? Nee hoor. Maar je verhaal moet dan wel ijzersterk zijn. Daar kunnen wij bij helpen. Voor onze klanten realiseren we regelmatig waardevolle mediaplaatsingen zonder deze in te kopen. Zoals voor Mimecast, bijvoorbeeld.

Securityleverancier Mimecast wil zoveel mogelijk awareness genereren. Dat willen zij onder meer realiseren door pers met een groot bereik te bereiken en vakmedia gericht op verschillende branches.

Om deze doelstelling te behalen, hebben we specifieke campagnes bedacht. Enkele daarvan zijn puur gericht op consumenten en de zogenoemde verticals. Zoals in december vorig jaar, toen we consumenten en branches hebben gewaarschuwd voor het doen van inkopen voor de feestdagen. Want juist in die periode, slaan cybercriminelen een slaatje uit het internet.

Het resultaat? Publicaties op onder meer NU.nl, Trouw, Vives, Emerce, Distrifood en Retail Trends.

INGEWIKKELDE MATERIE BEGRIJPELIJK UITGELEGD

Whitepapers voor Telerex / Eight Lakes Group

Whitepapers vormen een ideaal instrument om kennis en expertise op een bepaald gebied te etaleren. Zo word je sneller als een expert of thought leader binnen je branche gezien. Wij kunnen je hierbij helpen. Zoals we bijvoorbeeld al meerdere keren voor Telerex hebben gedaan.

Telerex importeert en distribueert elektronische en elektromechanische producten binnen de Benelux. Klanten van Telerex zijn onder andere actief in de industrie, medische sector, defensie en ruimte- en luchtvaart. Vanuit een eigen Competence Center biedt het verschillende aanvullende diensten.

De technische werking van de oplossingen is vaak complex. Telerex’ vraag aan ons was dan ook om whitepapers te schrijven waarin die complexiteit in begrijpelijke taal wordt uitgelegd. Zodat het voor potentiële klanten in één opslag duidelijk is wat Telerex precies doet en of zij bij hen aan het juiste adres zijn. Dit vergemakkelijkt het om prospects naar de volgende fase in hun beslissingsproces te leiden.

In samenspraak bepalen we de onderwerpen van de whitepapers. Waar is vraag naar vanuit de branche? En welke onderwerpen vereisen meer uitleg? Denk aan onderwerpen als ‘harsh environments’, ‘configurable power supplies’ en ‘Artificial Intelligence of Things’ (AIoT).

Whitepapers kunnen uit 1.000 woorden, maar ook uit 20.000 woorden bestaan. Afstemming over de structuur, inhoud en vorm is dus belangrijk. Wij inventariseren wat de wensen van de klant zijn en passen daar onze werkwijze op aan.

Na het verzamelen van input en eventueel een brainstormsessie met de betrokken managers kan de tekstschrijver aan de slag. Alle tekstschrijvers van Co-Workx combineren een journalistieke achtergrond met kennis van techniek. En zijn daarom uitermate goed – en snel – in staat om complexe materie in een begrijpelijke vorm op te schrijven. Een eerste versie wordt naar de klant gestuurd ter review, waarna wij eventuele feedback verwerken.

Het resultaat is een volledige, eenvoudig te begrijpen whitepaper die potentiële klanten en andere geïnteresseerden helpt doordachte keuzes te maken. Bijvoorbeeld in hun beslissingsproces bij de aankoop van technische oplossingen en diensten. Telerex gebruikt deze whitepapers vervolgens in hun marketing-, communicatie- en salesactiviteiten. Dit zorgt ervoor dat hun boodschap een zo groot mogelijke doelgroep en meer potentiële klanten bereikt.

Ons werk
E-book voor SAP

CONTENTmARKETING EN DESIGN

E-books voor SAP

Voor SAP hebben we een serie van 5 e-books gemaakt. We hebben het hele project uit handen genomen, van het bedenken en uitwerken van de content tot aan het design. Het eindresultaat gebruiken ze in hun leadgeneratiecampagnes.

Consumenten stellen steeds hogere eisen aan de klantbeleving. Ze willen graag een persoonlijke shopervaring die zo naadloos mogelijk aanvoelt, ongeacht via welk kanaal (online/offline) zij winkelen.

SAP helpt retailers om aan die eisen te voldoen. Dat doen ze niet alleen met hun technologie, maar ook door het geven van inspiratie en advies via bijvoorbeeld blogs en andere content. In deze sector wil het zich namelijk profileren als expert, zodat hun naamsbekendheid en autoriteit groeit.

Veel content is voor iedereen toegankelijk, maar niet alle. De meest uitgebreide whitepapers, e-books en onderzoeksrapporten plaatst SAP als ‘gated content’ in ruil voor bijvoorbeeld een (bedrijfs)naam en e-mailadres. Op die manier verzamelen ze nieuwe leads. Ze vroegen ons om hulp bij de creatie van deze materialen.

In dit geval hebben we gekozen voor vijf e-books die samen alle trends en ontwikkelingen rondom klantervaringen in de retail samenvatten en de lezer handvatten geven om ermee aan de slag te gaan.

In samenspraak met SAP hebben we de onderwerpen van de e-books bepaald. Vervolgens hebben we volledig op basis van deskresearch de onderwerpen uitgewerkt. Na akkoord op de teksten hebben we ook de grafische vormgeving verzorgd.