Contentcuratie

Contentcuratie: efficiënte contentmarketing

Natuurlijk kun je steeds een kakelvers blog (laten) schrijven, maar jouw industrie en jouw bedrijf bestaan niet in een vacuüm. Iedere dag schrijven honderden experts over jouw niche. Contentcuratie is een een waardevol onderdeel van contentmarketing. Het is een zeer effectieve manier om daar wat mee te doen en te laten zien dat je niet doof en blind bent voor de wereld om je heen.

Waarde toevoegen

Contentcuratie is het zorgvuldig kiezen van relevante artikelen voor jouw topics, deze te citeren en hieraan waarde toe te voegen. Door jouw mening of visie over dat artikel te geven bijvoorbeeld, of het aan te kleden met een voorbeeld uit jouw dagelijkse praktijk.

Deze discipline heeft naast het vergroten van je autoriteit nog een belangrijk voordeel. Je bouwt namelijk actief aan een goede relatie met influencers. Wanneer je artikelen deelt en becommentarieert van invloedrijke ‘thought leaders’, dan vergroot je de kans dat jij op hun netvlies terechtkomt. Zo bouw je aan een zinvolle zakelijke relatie met hen. Niet alleen verrijkt dat je eigen kennis en kunde, maar die influencers zijn ook belangrijk distributiekanaal voor jouw content. Met contentcuratie werk je dus aan je zichtbaarheid en aan je relaties met relevante personen.

Wij kennen alle ins en outs van contentcuratie. Van advies tot het volledig overnemen van deze taak: voor contentcuratie ben je bij ons aan het juiste adres.