Inbound-marketing-v2

Pullstrategie: inspelen op zoekvragen

Natuurlijk verstuur je nog persberichten en nodig je journalisten uit voor evenementen. Maar we weten allemaal dat de effectiviteit van deze PR-instrumenten afneemt. Hoe zorg je er dan voor dat klanten naar jou toekomen voor informatie? Dat kan alleen door middel van een pull-strategie: door de doelgroep naar jou toe te trekken. Dat noemen we inbound-marketing.

Antwoorden op vragen

Maar hoe doe je dat? Kort gezegd komt het erop neer dat je inspeelt op vragen die leven bij de doelgroep. Doordat de doelgroep zoekt naar antwoorden, komen ze – mits je het goed doet – via de zoekmachines bij jou terecht.

Daar houdt het niet op. Want hoe verander je een bezoeker in een terugkerende bezoeker en uiteindelijk in een klant? Dat vereist kennis van blogging, storytelling, social media en SEO. Disciplines waar we jou mee kunnen helpen, want dat is precies wat wij het beste doen.

Onze pullstrategie-activiteiten

Contentcreatie:

SEO:

Social media: