Persberichten: 5 voordelen van waar je nog niet aan dacht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Persberichten zijn misschien niet het eerste waar je aan denkt als je een IT-bedrijf wilt promoten, maar ze kunnen nog steeds veel waarde hebben. Ze zijn namelijk niet alleen bedoeld om journalisten te informeren over je laatste nieuws, maar kunnen ook je online zichtbaarheid en autoriteit vergroten. In dit blog geef ik je 5 verrassende, minder voor de hand liggende voordelen van persberichten voor IT-bedrijven.

1. Persberichten dragen bij aan linkbuilding

Een van de belangrijkste voordelen van persberichten is dat ze kunnen zorgen voor links naar je website. Dat helpt je weer om hoger te scoren in de zoekmachines. Vooral als een persbericht wordt opgepikt door relevante media of influencers kan dit effect groot zijn. Zo vergroot je niet alleen je positie in Google en andere zoekmachines, maar zorg je ook voor direct verkeer naar je website.

2. Ze versterken je branding

Een ander voordeel van persberichten is dat ze je kunnen helpen om je merk te versterken en te onderscheiden van je concurrenten. Persberichten vertegenwoordigen veel pr-waarde: ze geven je de kans om je verhaal te vertellen, je missie en visie te delen, en je expertise en innovatie te laten zien. Het is bovendien een sterk middel om je successen, mijlpalen, awards, samenwerkingen, productlanceringen of evenementen te communiceren. Die zaken dragen bij aan een positief imago en versterken de relatie met je doelgroep.

3. Ze zijn een aanjager van leadgeneratie

Een derde voordeel van persberichten is dat ze kunnen leiden tot meer leads en klanten voor je IT-bedrijf. Persberichten kunnen namelijk de interesse wekken van potentiële klanten die op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem of behoefte. Door in je persbericht een duidelijke call-to-action op te nemen, zoals een link naar je website, een contactformulier, een gratis proefversie of een demo, kun je bezoekers aansporen om actie te ondernemen en contact met je op te nemen.

4. Persberichten vormen brandstof voor je contentmarketing

Persberichten kunnen een waardevol onderdeel vormen van je contentmarketingstrategie. Hiermee scoor je namelijk in veel gevallen in een keer meerdere publicaties. Bovendien kun je ze hergebruiken of herverpakken in andere contentvormen. Denk aan blogs, podcasts, video’s, infographics of socialmediaposts. Daarmee zijn ze een hele effectieve investering voor je contentmarketingstrategie.

5. Persberichten zijn een katalysator voor je netwerk

Persberichten kunnen leiden tot meer netwerkmogelijkheden voor je IT-bedrijf. Ze kunnen namelijk de aandacht trekken van journalisten, bloggers, influencers, analisten, investeerders of partners die geïnteresseerd zijn in jouw branche of niche. Door ze te gebruiken om relaties op te bouwen met deze stakeholders, vergroot je de kans op meer exposure, feedback, advies, of samenwerkingen.

Hulp nodig?

Het mag duidelijk zijn: persberichten hebben nog steeds veel waarde voor IT-bedrijven. Voorwaarde is wel dat ze vakkundig zijn opgesteld en verstuurd worden naar de juiste contactpersonen. Heb je daarbij hulp nodig? Neem rustig contact met ons op. Wij hebben niet alleen ex-journalisten in huis die precies weten hoe je persberichten opstelt, maar beschikken ook over de juiste ingangen bij (vak)media.

Meer artikelen:

Laat je persberichten beter opvallen met deze tips

Zo vallen je persberichten wél op

Journalisten ontvangen tot wel honderd persberichten per week, of zelfs nog meer. En detijd ontbreekt om al die berichten op waarde te

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *